All about Juicy Couture. ✨
Juicy Couture on ollut nosteessa viime aikoina, ja se onkin yksi JD Sportsin kysytyimmistä tuotemerkeistä. Brändin valikoimasta löytyy sporttisia ja tyylikkäitä vaatteita, jotka vievät sinut takaisin vuosituhannen vaihteeseen. Mutta kuinka brändin tarina alkoikaan? Sukella kanssamme Juicy Couturen historiaan ja jatka lukemista.
Juicy Couturen tarina
Gela Nash-Taylor ja Pamela Skaist-Levy työskentelivät yhdessä 80-luvulla myymälässä Los Angelesissa. Vuonna 1988 Gela tuli raskaaksi, ja huomasi että äitiysvaatteiden valikoima oli todella suppea. Hänen oli vaikea löytää hänen tyylilleen ja vartalolleen sopivia vaatteita. Niinpä Gela ja Pamela päättivät ottaa ohjat omiin käsiinsä ja luoda uuden äitiysvaatebrändin.
Brändin suosio jäi vähäiseksi, joten kaverukset päättivät vaihtaa suuntaa äitiysvaatteiden suunnittelemisesta perusvaatteisiin, ja etenkin t-paitoihin. Heidän tavoitteenaan oli luoda täydellinen t-paita niin mukavuuden, materiaalin, istuvuuden kuin värinkin puolesta. Tuloksena syntyi valikoima V-pääntiellä varustettuja t-paitoja 26 eri värissä. Samalla julkaisiin myös Juicy Couturen logo, joka näytti siihen aikaan erilaiselta kuin nykyään. Logo päivitettiin sen nykyiseen versioon vasta 2009.
90-luvun talouskriisin jälkeen amerikkalaiset janosivat jälleen shoppailemaan. Synkät ajat olivat takana ja asiakkaat halusivat nyt vaatteita, jotka huokuivat luksusta. Siitä Gela ja Pamela saivat idean sisällyttää sanan ”Couture” tuotemerkin nimeen. Couture tulee sanasta ”Haute Couture” – ranskalaisesta ilmaisusta, jolla tarkoitetaan yleellistä muotia.
Uuden nimen myötä JC onnistui asettamaan itsensä premium-brändiksi, joka tarjoaa trendikkäitä ja laadukkaita vaatteita. Tuotemerkistä tuli uudistuksen myötä hitti, ja kaverukset pystyivät laajentamaan sen valikoimaa. He jatkoivat edelleen perusvaatteiden parissa, mutta lisäsivät kokoelmaan nyt myös collegepaitoja ja -housuja.
Rohkeaa markkinointia
Juicy Couturesta tuli muotimaailman ikoni 90-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa. JC:n asuista tuli suosittuja, kun julkkikset, kuten Paris Hilton, Britney Spears, Lindsay Lohan ja Jennifer Lopez, nähtiin pukeutuneena brändin velourasuun. Yhtäkkiä Juicy Couturen nimi oli kaikkien huulilla.
Gelan ja Pamelan täytyi kuitenkin ajatella luovasti, jotta yritys pystyi jatkamaan kasvua. Yrityksen markkinointibudjetti ei ollut tarpeeksi suuri, jotta he olisivat voineet mainostaa lehdissä tai mainostauluilla, joten heidän täytyi keksiä jotain muuta.
Kaverukset päättivät lähettää tuotteitaan parrasvaloissa aikaansa viettäville tunnetuille julkkiksille, ja se osoittautui viisaaksi vedoksi. Paparazzit kuvasivat julkkiksia ja heidän kuvansa julkaistiin kansainvälisesti tunnetuissa lehdissä. Tätä kautta brändi sai tunnettuutta, mutta he maksoivat vain vaatteista ja niiden toimituksesta.
Julkkisten kanssa yhteistyön tekeminen sosiaalisessa mediassa on yleinen strategia tänä päivänä, mutta 30 vuotta sitten tällainen yhteistyö ei ollut läheskään yhtä tunnettua. Juicy Couture oli yksi ensimmäisistä tuotemerkeistä, joka testasi toimintapaa ja onnistui antamaan tuotteitaan vastapalveluksena näkyvyydestä.
Ikonista tyyliä
Juicy Couturen tyylille ominaista ovat säihke ja ylellinen retrofiilis. Materiaaleiksi on valittu pehmeää ja joustavaa velouria ja laadukasta collegea. Vaatteet ovat muotoilultaan sekä sporttisia että rentoja – täydellisiä oloasuja etenkin nyt, kun retro on taas muodissa.
Juicy Couturesta ei voi tietenkään puhua mainitsematta asiaa, josta tuotemerkki on tunnettu – ja tarkoitamme tietenkin strasseja. Useimpien tuotteiden brändäyksissä on käytetty glitteriä tai strasseja, jotka erottavat tuotteet muiden brändien joukosta, säihkyen. ✨
Nyt tiedät, millainen tarina Juicy Couturen takaa löytyy. JD Sportsin valikoimasta löydät Juicy Couturen tuotteita, kuten huppareita, housuja, t-paitoja, shortseja… you name it, we’ve got it! Valikoimaan pääset tutustumaan täältä.